Ville Salervo
Hei! Olen Ville Salervo, kuvittaja, suunnittelija ja julkisen taiteen tekijä. Minulle kuvittaminen on merkitysten välittämistä, kiteyttämistä ja tunnelmien luomista. Rakastan hyviä briefejä, innostavia asiakkaita ja sitä, kun toimeksiannon eri elementit naksahtelevat paikoilleen upeaksi lopputulokseksi. Olen kotonani sekä digitaalisen että fyysisen tilan toimeksiantojen parissa.
Keskityn ensisijaisesti kuvittamiseen, mutta minulla on kokemusta myös graafisen suunnittelun tekemisestä Suomen suurimmille brändeille. Olen parhaimmillani projekteissa, joissa yhdistelen hahmoja, kuvitettua typografiaa ja abstrakteja elementtejä (esim. kampanja-, yritys- ja tapahtumaidentiteetit).
Disney, Seat, Virgin, Veikkaus, Compensate, Gigglebug, Elisa, Pure Waste Textiles, Red Carpet Festival, Ylioppilaskunnan Mieslaulajat, Puuha, Animatricks Animation Festival, Skanska, Fazer, Kone, Wärtsilä, SOK, Sony, DNA, Lightheart Entertainment, Tampereen kaupunki, Kotkan kaupunki, Nurmijärven kunta, Veikkausliiga, WWF.
----
Asiakaspalautteita:
"Villen kanssa saimme kouluna kokea toiminnallisen projektin muodossa upean taidekokonaisuuden. Ville löysi jo projektin alussa oppilaskeskeisen työskentelytavan ja toimi luontevasti lasten kanssa. Kiitos Ville loistavasta taideteoksesta ja laaja-alaisesta yhteistyöstä."
– Niko Kaukovalta, rehtori, Pihkoon ala-aste / Pihkoon koulun seinämaalaus
***
"Love love love LOVE THIS!!! Toimistolla työskentely ei ole koskaan ennen ollut näin inspiroivaa! Meille on suuri kunnia, että saamme nähdä taideteoksen joka päivä."
– Jerina K ja Minna Eloranta (Boom Corp) Boom Corp:n toimiston seinämaalausprojektin lopputuloksesta
***
"Tiimimme jäsenet ovat työskennelleet Villen kanssa aiemmin muissa projekteissa. Kun tarvitsimme helppokäyttöisiä markkinointimateriaaleja kumppaneillemme raikkaalla ja yhtenäisellä visuaalisella ilmeellä, tiesimme heti, että haluamme kääntyä Villen puoleen. Hän kokosi markkinointimateriaaliemme ulkoasun ja tunnelman, loi visuaalisen ohjeistuksen ja suunnitteli monikäyttöisen materiaalipaketin, joka on linjassa sen kanssa, mitä pelimme edustaa. Kaikki tämä on helpottanut toimintaamme huomattavasti tuotannon ulkoistamisessa, mutta myös lyhentänyt markkinointimateriaalien luomiseen kuluvaa tuotantoaikaa merkittävästi."
– Ritva Eskelinen & Ville Lepistö, Lightheart Entertainment