Juho Paaso-Rantala
Moro! Tässä Juho Paaso-Rantala, graafinen suunnittelija ja kuvittaja Oulusta.
Olen tehnyt kuvitustyötä eri muodoissa viitisentoista vuotta, pääosin pelialalla. Minulla on paljon kokemusta myös oppikirjakuvittamisesta ja visuaalisesta markkinointiviestinnästä.
Valmistuin kuvallisen viestinnän medianomiksi Oulun Ammattikorkeakoulusta vuonna 2016.
Olen avoin kaiken kokoisille toimeksiannoille ja yhteistyöideoille. Erityisesti minua innostaa järjestötyö, oppimateriaalit sekä muu lapsille ja nuorille suunnattu kuvitus. Digitaalisten palvelujen rakentamiseen työnantajani Into-Digital tarjoaa vielä lisää lihaksia.
Tätä nykyä suosin 2D-vektorigrafiikkaa, mutta erityisosaamiseni on kuitenkin kykyni oppia nopeasti uusia tekemisen tapoja ja tyylejä. Olen tehnyt menestyksellä mm. konseptitaidetta, animaatiota, verkkosivustoja, printtejä, kuoseja, pehmolelun, lavastuksia, sarjakuvaa, lehtitaittoa, 3D-mallinnusta valokuvausta ja lähes kaikkea mitä tulee kortti-, lauta- ja videopeligrafiikkaan.
Nuorten yrittäjyys ja talous NYT - Yrityskylä, Muuramen kunta, Leadermind, VRKiwi, Monidor, Taklab, Terapeuttitalo, B.UP, Alvidiotech, Kimberlite, Creeng, Hawina, Kilpirauhasliitto, Tecinspire, Vesitieto, Metropolia/Rockway, Heila Matchmaking, Veikkaus
Oppimateriaalin kuvitus / NYT Yrityskylä
Olen tuottanut NYTin Yrityskylän käyttöön kuvituksia vuodesta 2017. Vuosien varrella olen päässyt tekemään muun muassa useita oppikirjakuvituksia kansineen, oppimisympäristöjen seinäprinttejä ja digitaalisten oppimismateriaalien kuvituksia. Minulle tuottaa suunnatonta iloa tietää, että kuvitukseni ovat mukana tuomassa jännittävää vaihtelua koulupäiviin noin 90% Suomen kuudes- ja yhdeksäsluokkalaisista vuosittain.
Oppimateriaalin kuvitus / NYT Yrityskylä
Klikkaa nähdäksesi lisää projektista.
Oppimateriaalin kuvitus / NYT Yrityskylä
Olen tuottanut NYTin Yrityskylän käyttöön kuvituksia vuodesta 2017. Vuosien varrella olen päässyt tekemään muun muassa useita oppikirjakuvituksia kansineen, oppimisympäristöjen seinäprinttejä ja digitaalisten oppimismateriaalien kuvituksia. Minulle tuottaa suunnatonta iloa tietää, että kuvitukseni ovat mukana tuomassa jännittävää vaihtelua koulupäiviin noin 90% Suomen kuudes- ja yhdeksäsluokkalaisista vuosittain.
Oppimateriaalin kuvitus / NYT Yrityskylä
Olen tuottanut NYTin Yrityskylän käyttöön kuvituksia vuodesta 2017. Vuosien varrella olen päässyt tekemään muun muassa useita oppikirjakuvituksia kansineen, oppimisympäristöjen seinäprinttejä ja digitaalisten oppimismateriaalien kuvituksia. Minulle tuottaa suunnatonta iloa tietää, että kuvitukseni ovat mukana tuomassa jännittävää vaihtelua koulupäiviin noin 90% Suomen kuudes- ja yhdeksäsluokkalaisista vuosittain.
Oppimateriaalin kuvitus / NYT Yrityskylä
Olen tuottanut NYTin Yrityskylän käyttöön kuvituksia vuodesta 2017. Vuosien varrella olen päässyt tekemään muun muassa useita oppikirjakuvituksia kansineen, oppimisympäristöjen seinäprinttejä ja digitaalisten oppimismateriaalien kuvituksia. Minulle tuottaa suunnatonta iloa tietää, että kuvitukseni ovat mukana tuomassa jännittävää vaihtelua koulupäiviin noin 90% Suomen kuudes- ja yhdeksäsluokkalaisista vuosittain.
Oppimateriaalin kuvitus / NYT Yrityskylä
Olen tuottanut NYTin Yrityskylän käyttöön kuvituksia vuodesta 2017. Vuosien varrella olen päässyt tekemään muun muassa useita oppikirjakuvituksia kansineen, oppimisympäristöjen seinäprinttejä ja digitaalisten oppimismateriaalien kuvituksia. Minulle tuottaa suunnatonta iloa tietää, että kuvitukseni ovat mukana tuomassa jännittävää vaihtelua koulupäiviin noin 90% Suomen kuudes- ja yhdeksäsluokkalaisista vuosittain.
Visuaalinen ilme / Virtual Reality Nordic 2020
Suunnittelin VRN2020-tapahtuman visuaalisen ilmeen, vastasin markkinointimateriaalin tuottamisesta ja kuvituksista, suunnittelin ja rakensin verkkosivuston, vastasin tapahtumailmoittautumisista. Suunnittelin myös tapahtumapaikan ulkoasun ja koristeet, kuten kuudella videotykillä esitetty immersiivinen 360 asteen videografiikka ja lisätyn todellisuuden julisteet. Tapahtuman järjesti MeKiwi oy.
Visuaalinen ilme / Virtual Reality Nordic 2020
Klikkaa nähdäksesi lisää projektista.
Visuaalinen ilme / Virtual Reality Nordic 2020
Suunnittelin VRN2020-tapahtuman visuaalisen ilmeen, vastasin markkinointimateriaalin tuottamisesta ja kuvituksista, suunnittelin ja rakensin verkkosivuston, vastasin tapahtumailmoittautumisista. Suunnittelin myös tapahtumapaikan ulkoasun ja koristeet, kuten kuudella videotykillä esitetty immersiivinen 360 asteen videografiikka ja lisätyn todellisuuden julisteet. Tapahtuman järjesti MeKiwi oy.
Visuaalinen ilme / Virtual Reality Nordic 2020
Suunnittelin VRN2020-tapahtuman visuaalisen ilmeen, vastasin markkinointimateriaalin tuottamisesta ja kuvituksista, suunnittelin ja rakensin verkkosivuston, vastasin tapahtumailmoittautumisista. Suunnittelin myös tapahtumapaikan ulkoasun ja koristeet, kuten kuudella videotykillä esitetty immersiivinen 360 asteen videografiikka ja lisätyn todellisuuden julisteet. Tapahtuman järjesti MeKiwi oy.
Visuaalinen ilme / Virtual Reality Nordic 2020
Suunnittelin VRN2020-tapahtuman visuaalisen ilmeen, vastasin markkinointimateriaalin tuottamisesta ja kuvituksista, suunnittelin ja rakensin verkkosivuston, vastasin tapahtumailmoittautumisista. Suunnittelin myös tapahtumapaikan ulkoasun ja koristeet, kuten kuudella videotykillä esitetty immersiivinen 360 asteen videografiikka ja lisätyn todellisuuden julisteet. Tapahtuman järjesti MeKiwi oy.
Visuaalinen ilme / Virtual Reality Nordic 2020
Suunnittelin VRN2020-tapahtuman visuaalisen ilmeen, vastasin markkinointimateriaalin tuottamisesta ja kuvituksista, suunnittelin ja rakensin verkkosivuston, vastasin tapahtumailmoittautumisista. Suunnittelin myös tapahtumapaikan ulkoasun ja koristeet, kuten kuudella videotykillä esitetty immersiivinen 360 asteen videografiikka ja lisätyn todellisuuden julisteet. Tapahtuman järjesti MeKiwi oy.
Visuaalinen ilme / Virtual Reality Nordic 2020
Suunnittelin VRN2020-tapahtuman visuaalisen ilmeen, vastasin markkinointimateriaalin tuottamisesta ja kuvituksista, suunnittelin ja rakensin verkkosivuston, vastasin tapahtumailmoittautumisista. Suunnittelin myös tapahtumapaikan ulkoasun ja koristeet, kuten kuudella videotykillä esitetty immersiivinen 360 asteen videografiikka ja lisätyn todellisuuden julisteet. Tapahtuman järjesti MeKiwi oy.
Visuaalinen ilme / Virtual Reality Nordic 2020
Suunnittelin VRN2020-tapahtuman visuaalisen ilmeen, vastasin markkinointimateriaalin tuottamisesta ja kuvituksista, suunnittelin ja rakensin verkkosivuston, vastasin tapahtumailmoittautumisista. Suunnittelin myös tapahtumapaikan ulkoasun ja koristeet, kuten kuudella videotykillä esitetty immersiivinen 360 asteen videografiikka ja lisätyn todellisuuden julisteet. Tapahtuman järjesti MeKiwi oy.
Art direction / Cave Digger 2
Vastasin Cave Digger 2 -virtuaalitodellisuuspelin visuaalisesta ilmeestä. Vastuullani oli taidetiimin projektijohto, visuaalinen kehittäminen ja visuaalinen koheesio. Lisäksi tein myös itse graafista suunnittelua, konseptitaidetta, tekstuureja, kuvituksia ja käyttöliittymäsuunnittelun.
VRKiwin Cave Digger 2 julkaistiin alunperin 2022 ja on saatavilla kaikille VR-alustoille.
Art direction / Cave Digger 2
Klikkaa nähdäksesi lisää projektista.
Art direction / Cave Digger 2
Vastasin Cave Digger 2 -virtuaalitodellisuuspelin visuaalisesta ilmeestä. Vastuullani oli taidetiimin projektijohto, visuaalinen kehittäminen ja visuaalinen koheesio. Lisäksi tein myös itse graafista suunnittelua, konseptitaidetta, tekstuureja, kuvituksia ja käyttöliittymäsuunnittelun.
VRKiwin Cave Digger 2 julkaistiin alunperin 2022 ja on saatavilla kaikille VR-alustoille.
Art direction / Cave Digger 2
Vastasin Cave Digger 2 -virtuaalitodellisuuspelin visuaalisesta ilmeestä. Vastuullani oli taidetiimin projektijohto, visuaalinen kehittäminen ja visuaalinen koheesio. Lisäksi tein myös itse graafista suunnittelua, konseptitaidetta, tekstuureja, kuvituksia ja käyttöliittymäsuunnittelun.
VRKiwin Cave Digger 2 julkaistiin alunperin 2022 ja on saatavilla kaikille VR-alustoille.
Art direction / Cave Digger 2
Vastasin Cave Digger 2 -virtuaalitodellisuuspelin visuaalisesta ilmeestä. Vastuullani oli taidetiimin projektijohto, visuaalinen kehittäminen ja visuaalinen koheesio. Lisäksi tein myös itse graafista suunnittelua, konseptitaidetta, tekstuureja, kuvituksia ja käyttöliittymäsuunnittelun.
VRKiwin Cave Digger 2 julkaistiin alunperin 2022 ja on saatavilla kaikille VR-alustoille.
Art direction / Cave Digger 2
Vastasin Cave Digger 2 -virtuaalitodellisuuspelin visuaalisesta ilmeestä. Vastuullani oli taidetiimin projektijohto, visuaalinen kehittäminen ja visuaalinen koheesio. Lisäksi tein myös itse graafista suunnittelua, konseptitaidetta, tekstuureja, kuvituksia ja käyttöliittymäsuunnittelun.
VRKiwin Cave Digger 2 julkaistiin alunperin 2022 ja on saatavilla kaikille VR-alustoille.
Pelikuvitus / Hawina Language Learning Games
Lisäosan kuvitus Hawinan kieltenoppimispeliin 2014
Pelikuvitus / Hawina Language Learning Games
Klikkaa nähdäksesi lisää projektista.
Pelikuvitus / Hawina Language Learning Games
Lisäosan kuvitus Hawinan kieltenoppimispeliin 2014
Visuaalinen ilme / Digimuurame
Muuramen kunta täytti 100 vuotta 2021, ja juhlan kunniaksi teetettiin MeKiwi oy:llä digitaalinen kotiseutumuseo. Vastasin verkkopalvelun ilmeestä ja kuvituksista, sekä suunnittelin pelien ulkosun ja johdin toteutusta.
Visuaalinen ilme / Digimuurame
Klikkaa nähdäksesi lisää projektista.
Visuaalinen ilme / Digimuurame
Muuramen kunta täytti 100 vuotta 2021, ja juhlan kunniaksi teetettiin MeKiwi oy:llä digitaalinen kotiseutumuseo. Vastasin verkkopalvelun ilmeestä ja kuvituksista, sekä suunnittelin pelien ulkosun ja johdin toteutusta.
Graafinen suunnittelu ja kuvitus / VRKiwi
Poimintoja lukuisista kuvituksista joita tein 8 vuoden aikana VRKiwin (aiemmin MeKiwi) käyttöön. Viimeisimpänä yrityksen uudelleenbrändäys, johon kuului uusi logo ja graafinen ohjeistus.
Graafinen suunnittelu ja kuvitus / VRKiwi
Klikkaa nähdäksesi lisää projektista.
Graafinen suunnittelu ja kuvitus / VRKiwi
Poimintoja lukuisista kuvituksista joita tein 8 vuoden aikana VRKiwin (aiemmin MeKiwi) käyttöön. Viimeisimpänä yrityksen uudelleenbrändäys, johon kuului uusi logo ja graafinen ohjeistus.
Graafinen suunnittelu ja kuvitus / VRKiwi
Poimintoja lukuisista kuvituksista joita tein 8 vuoden aikana VRKiwin (aiemmin MeKiwi) käyttöön. Viimeisimpänä yrityksen uudelleenbrändäys, johon kuului uusi logo ja graafinen ohjeistus.
Graafinen suunnittelu ja kuvitus / VRKiwi
Poimintoja lukuisista kuvituksista joita tein 8 vuoden aikana VRKiwin (aiemmin MeKiwi) käyttöön. Viimeisimpänä yrityksen uudelleenbrändäys, johon kuului uusi logo ja graafinen ohjeistus.
Graafinen suunnittelu ja kuvitus / VRKiwi
Poimintoja lukuisista kuvituksista joita tein 8 vuoden aikana VRKiwin (aiemmin MeKiwi) käyttöön. Viimeisimpänä yrityksen uudelleenbrändäys, johon kuului uusi logo ja graafinen ohjeistus.
Graafinen suunnittelu ja kuvitus / VRKiwi
Poimintoja lukuisista kuvituksista joita tein 8 vuoden aikana VRKiwin (aiemmin MeKiwi) käyttöön. Viimeisimpänä yrityksen uudelleenbrändäys, johon kuului uusi logo ja graafinen ohjeistus.
Taustakuvia / Nettimuskari
Kuvituksia Nettimuskari-sivuston taustalle. Kuvituksiin on tehty myös kevyttä animaatiota.
Taustakuvia / Nettimuskari
Klikkaa nähdäksesi lisää projektista.
Taustakuvia / Nettimuskari
Kuvituksia Nettimuskari-sivuston taustalle. Kuvituksiin on tehty myös kevyttä animaatiota.
Sarjakuva / Oma projekti
Tutkielma sarjakuvamuodosta runon kuvittamisessa. Halusin kokeilla jokaisessa säkeistössä erilaista ilmaisua. Valitsin helpon, selkeärytmisen Lordi Byronin runon, Sanheribin tuho.
Sarjakuva / Oma projekti
Klikkaa nähdäksesi lisää projektista.
Sarjakuva / Oma projekti
Tutkielma sarjakuvamuodosta runon kuvittamisessa. Halusin kokeilla jokaisessa säkeistössä erilaista ilmaisua. Valitsin helpon, selkeärytmisen Lordi Byronin runon, Sanheribin tuho.
Sarjakuva / Oma projekti
Tutkielma sarjakuvamuodosta runon kuvittamisessa. Halusin kokeilla jokaisessa säkeistössä erilaista ilmaisua. Valitsin helpon, selkeärytmisen Lordi Byronin runon, Sanheribin tuho.
Sarjakuva / Oma projekti
Tutkielma sarjakuvamuodosta runon kuvittamisessa. Halusin kokeilla jokaisessa säkeistössä erilaista ilmaisua. Valitsin helpon, selkeärytmisen Lordi Byronin runon, Sanheribin tuho.
Sarjakuva / Oma projekti
Tutkielma sarjakuvamuodosta runon kuvittamisessa. Halusin kokeilla jokaisessa säkeistössä erilaista ilmaisua. Valitsin helpon, selkeärytmisen Lordi Byronin runon, Sanheribin tuho.
Sarjakuva / Oma projekti
Tutkielma sarjakuvamuodosta runon kuvittamisessa. Halusin kokeilla jokaisessa säkeistössä erilaista ilmaisua. Valitsin helpon, selkeärytmisen Lordi Byronin runon, Sanheribin tuho.
Visuaalinen ilme / Aimo
Visuaalinen ilme, logo, maskotti ja käyttöliittymäsuunnittelu Aimo tekoälysimulaatiolle. Suunnittelin samalla logon myös yritykselle, Leadermindille.
Visuaalinen ilme / Aimo
Klikkaa nähdäksesi lisää projektista.
Visuaalinen ilme / Aimo
Visuaalinen ilme, logo, maskotti ja käyttöliittymäsuunnittelu Aimo tekoälysimulaatiolle. Suunnittelin samalla logon myös yritykselle, Leadermindille.
Visuaalinen identiteetti / Heila Matchmaking
Logo, verkkosivusto, ilme ja kuvituksia.
Visuaalinen identiteetti / Heila Matchmaking
Klikkaa nähdäksesi lisää projektista.
Visuaalinen identiteetti / Heila Matchmaking
Logo, verkkosivusto, ilme ja kuvituksia.
Visuaalinen identiteetti / Heila Matchmaking
Logo, verkkosivusto, ilme ja kuvituksia.
Visuaalinen identiteetti / Heila Matchmaking
Logo, verkkosivusto, ilme ja kuvituksia.
Visuaalinen identiteetti / Heila Matchmaking
Logo, verkkosivusto, ilme ja kuvituksia.