Apurahat

Kuvittajat ry:n projektiapurahat ovat haussa keväisin ja kuluapurahat syksyisin. Apurahoja jaetaan tekijänoikeusjärjestö Kopioston kuvitusten käytöstä keräämistä korvauksista, jotka jyvitetään kopioinnin lajin mukaan eri järjestöille.

Kuvittajat ry:n apurahat

Kuvittajat ry:n projektiapurahat ovat aina haussa huhtikuun ajan ja kuluapurahat syyskuun ajan. Tutustu apurahoihin ja hae!

Apurahakalenteri

Tältä sivulta löydät räätälöidyn paketin kuvittajille hyödyllisiä apurahavinkkejä.

Kopiosto-valtakirjat

Kuvittajien yhdistykselle antamat Kopiosto-valtakirjat mahdollistavat, että Kopioston keräämät kopiointikorvaukset kanavoituvat alan tekijöiden hyödyksi.

Hyödyllistä kuvittajalle

Kuvitus ammattina

Kuvitustyö on monelle intohimo ja unelma-ammatti. Kuvitusammattilainen työllistää kuitenkin usein itsensä jolloin työhön liittyy monia asioita itse luovan työn ulkopuolelta.

Liiketoimintaneuvonta

Apua ja tukea hinnoitteluun, sopimuksiin ja oman liiketoiminnan kehittämiseen.

Lakineuvonta

Lakipulmia, juridiikkapohdintoja tai sopimus läpikatsottavaksi? Kuvittajat ry:n lakineuvonta auttaa!

Koulutukset

Julkistamme kevään koulutuskalenterin tammikuussa ja syyskauden kalenterin elo-syyskuussa. Tervetuloa oppimaan, inspiroitumaan ja viihtymään kollegojen seurassa!