Kuvittajalle

Jäsenedut

Apurahoja, koulutuksia, neuvontaa – Kuvittajat ry tarjoaa jäsenilleen lukuisia rahanarvoisia etuja ja mahdollisuuksia.

Varsinaisen jäsenen edut
  • Mahdollisuus hakea Kuvittajat ry:n kulu- ja projektiapurahoja*
  • Mahdollisuus hakea maksutonta näyttelyaikaa Galleria Kuvituksesta
  • Mahdollisuus hakea maksuttomiin residensseihin (Ateena & kotimaan residenssi)
  • Oikeus portfolioon finnishillustrators.com -portfoliosivustolla
  • Oikeus korkeatasoiseen liiketoimintaneuvontaan ja lakineuvontaan ammattiasioissa kumpaankin 1h/vuodessa
  • Mahdollisuus osallistua Kuvittajat ry:n koulutuksiin ja Mestarikurssille
  • Kutsut Kuvittajat ry:n pikkujouluihin, kesäjuhlaan ja Galleria Kuvituksen avajaisiin
  • Painettu ammatillinen opas, Työn(ä) kuva
  • 4 kertaa vuodessa ilmestyvä Kuvittaja-lehti
  • Joka toinen viikko ilmestyvä jäsenkirje Kuvitusposti
  • Pääsy suljettuun Kuvittajat ry Pro -keskustelupalstaan Facebookissa
  • Mobiilijäsenkortti, jolla alennuksia (mm. paino- ja kehystysetuja ja ilmainen pääsy Taidehallin croquis-piirustusiltoihin)
  • Äänioikeus yhdistyksen kokouksissa

Eläkeläisjäsenelle jäsenedut ovat tällä hetkellä pääasiassa samat kuin varsinaiselle jäsenelle. Joihinkin koulutuksiin otetaan ensisijaisesti varsinaisia jäseniä.

*Apurahat ovat kaikkien ammattikuvittajien haettavissa, mutta varsinainen jäsenyys on puoltava tekijä tasavertaisia hakemuksia vertaillessa.

Opiskelija- ja kannatusjäsenen edut
  • Painettu ammatillinen opas, Työn(ä) kuva
  • 4 kertaa vuodessa ilmestyvä Kuvittaja-lehti
  • Joka toinen viikko ilmestyvä jäsenkirje Kuvitusposti
  • Kutsut Kuvittajat ry:n tapahtumiin, mm. pikkujouluihin, kesäjuhlaan ja Galleria Kuvituksen avajaisiin
  • Pääsy suljettuun Kuvittajat ry Pro -keskustelupalstaan Facebookissa
  • Pääsy etäluennoille, opiskelijajäsenet voivat päästä livekoulutuksiin jonolistan kautta

Jäsenkortilla rahanarvoisia etuja

Kurssit ja tapahtumat

Taidetarvikkeet

• Farbe, Helsinki. –20 % normaalihinnoista.
  • Ilves-Interiööri Oy –15 % kehyksistä. Kaisaniemenkatu 6 00100, Helsinki.
  • Taidemaalariliiton taidetarvikemyynti, Helsinki. –20%.
  • Tempera, Helsinki. Alennus vaihtelee 0/10/15/20 % riippuen tuotteesta/tuoteryhmästä. Alennus ei koske netto- eikä tarjoustuotteita. Tempera Oy pidättää oikeuden muuttaa alennuskäytäntöä.
  • Arteljee, Tampere. –20 % verkkokaupasta ja myymälästä. Alennusohjeen saa toimistolta info@kuvittajat.fi.
  • Taidekehystämö Snow White, Helsinki. –20%. www.taiteilijatarvike.fi

Kirjakaupat

• Otavan kirjamyymälä, Uudenmaankatu 10, Helsinki. -30 % yleisen kirjallisuuden tuotteista (kauno- ja tietokirjallisuus, lasten- ja nuorten kirjat).
  • EtanaEditions, Helsinki. Kirjat -15%, koodi toimistolta.

Painotalot/digipainot

• Dialab Oy, Helsinki: FineArt ja photo-line pigmenttivedokset –15%, pohjustukset/laminoinnit –10%. Kehystykset -10%.

Kehystämöt

• Frimodig-kehys, Helsinki. -10% kaikista normaalihintaisista kehystyksistä.
  • Life Art Oy, Helsinki. Yksittäiset kehystystyöt -10 %, suuremmat erät sopimuksen mukaan.
  • Kehysliike Malkki, Tampere. -20-40% normaalihinnoista.

Maksuton sisäänpääsy tai alennushinta yhteistyömuseoihin

Tarkistathan vierailukohteestasi mahdollisen alennuksen itse etukäteen.

Majoitus

• Polku Hotelli, Nuuksio. Kevät & syksy: -35% vähintään 2 yön yöpymisistä, kevät & syksy: -20% kaikista yöpymisistä. Kevään edut ovat voimassa 31.5.asti. Syksyn edut 1.10.-30.12.2024. Edut eivät koske la-su yöpymisiä kesä-syyskuussa. Koodit toimistolta.

Kuvittajat ry on siirtynyt mobiilijäsenkorttiin vuoden 2023 alussa. Mikäli mobiilijäsenkorttia ei ole mahdollista käyttää tai tarvitset apua sen käyttöönottoon, otathan yhteyttä jäsensihteeriin emilia.alm@kuvittajat.fi.

Kuvitus ammattina

Kuvitusammattilainen työllistää usein itse itsensä, jolloin työhön liittyy myös monia asioita luovan työn ulkopuolelta.

Lakineuvonta

Lakipulmia, juridiikkapohdintoja tai sopimus läpikatsottavaksi? Kuvittajat ry:n lakineuvonta auttaa!

Liiketoimintaneuvonta

Tarjoamme apua ja tukea hinnoitteluun, sopimuksiin ja oman liiketoiminnan kehittämiseen.

Kysyttävää jäsenyydestä tai jäseneduista? Autamme mielellämme!